Etap 2
Drugim etapem procesu diagnostycznego jest spotkanie psychologa i dziecka lub nastolatka. W zależności od wieku, spotkanie to może mieć charakter nie tylko wywiadu i obserwacji, ale również wspólnej zabawy. W przypadku dzieci powyżej 8 r.ż. najczęściej wypełniany jest również wersja samoopisowa kwestionariusza Conners 3. Podczas tego spotkania, psycholog może lepiej zrozumieć, jak dziecko postrzega i przeżywa swoje zachowania.
Etap 3
Ostatnie spotkanie przeznaczone jest na omówienie diagnozy – przedstawienie uzyskanych wyników oraz ich interpretacji. Dzięki integracji danych z wywiadu, obserwacji oraz wykorzystanych narzędzi, uzyskujemy kompleksowy obraz trudności doświadczanych przez dziecko – nie tylko tych, które mogą wynikać z ADHD, ale również z najczęściej współwystępujących zaburzeń (m.in. objawów depresyjnych, lękowych czy zaburzeń zachowania). Podsumowanie procesu diagnostycznego stanowią zalecenia dotyczące dalszego procesu leczenia, w tym możliwości wspierania dziecka w codziennym funkcjonowaniu przez rodziców. Dane z wywiadu, wyniki, ich interpretacja oraz zalecenia przygotowywane są w formie opinii psychologicznej.
ADHD u dzieci – diagnoza Łódź
W przypadku podjęcia współpracy ze specjalistami w naszej poradni, wyniki testu pozwalają zaplanować interwencje terapeutyczne, a także monitorować ich efekty. Dzięki kompleksowemu wsparciu nie tylko specjalistów, ale przede wszystkim najbliższego otoczenia – rodziców – dzieci i młodzież mogą uczyć się, jak rozpoznawać własne potrzeby i reagować na nie, tak aby wieść pełne i satysfakcjonujące życie.